۲ آبان ۱۴۰۳، ۷:۱۱

سرپرست نمایشگاه بین‌المللی مشهد خبرداد؛

آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی صادرات به آسیای میانه و افغانستان

آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی صادرات به آسیای میانه و افغانستان

مشهد- سرپرست نمایشگاه بین‌المللی مشهد از آغاز به کار همزمان نخستین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به آسیای میانه و افغانستان و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزین سلطانی اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی صادرات به آسیای میانه و افغانستان و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از اول تا ۴ آبان ماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد فعالیت خواهند داشت.

سرپرست نمایشگاه بین‌المللی مشهد در خصوص زمینه فعالیت مشارکت کنندگان هشتمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران افزود: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با هدف حمایت از صنایع داخلی و تسهیل صادرات، واردات و ترانزیت کالا و تمرکز اصلی در توسعه این مناطق، تشویق صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی، جذب سرمایه و فناوری‌های خارجی و همچنین تقویت کانال‌های ترانزیتی از زمینه‌های فعالیت این نمایشگاه می‌باشد که توسط شرکت نمایشگاهی «رویداد قرن خاورمیانه» برگزار می‌شود.

وی گفت: این نمایشگاه در فضایی به وسعت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع و در سالن عطار برای استقرار شرکت‌های حاضر پیش بینی شده تا محصولات، کالاهای تولیدی و به روز خود را به بازدید عموم بگذارند.

سلطانی در خصوص تعداد مشارکت کنندگان این نمایشگاه اظهار کرد: تعداد کل مشارکت کنندگان ۲۰ شرکت است که شامل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از جمله استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خوزستان، هرمزگان، فارس، یزد، گلستان و خراسان رضوی است.

سرپرست نمایشگاه بین‌المللی مشهد در خصوص برنامه‌ها و رویدادهای همزمان با برگزاری نمایشگاه تصریح کرد: پنل تخصصی حمل و نقل و ترانزیت در روز چهارشنبه مورخ ۲ آبان و پنل تخصصی تأمین مالی نیز در روز پنجشنبه ۳ آبان ماه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص زمینه مشارکت کنندگان اولین نمایشگاه صادرات به کشورهای آسیای و افغانستان نیز بیان کرد: در این نمایشگاه در زمینه‌های صنعت، ساختمان، کشاورزی، دام و طیور، آرایشی و بهداشتی، پزشکی، چاپ و بسته بندی، صنایع غذایی، خدمات شهری و حمل و نقل، لوازم خانگی، کالای خواب، فرش و … برگزار می‌شود.

سلطانی افزود: اولین نمایشگاه تخصصی صادرات به آسیای میانه و افغانستان در مشهد در فضایی به وسعت چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع و در سالن فردوسی برای استقرار شرکت‌های حاضر پیش بینی شده تا محصولات، کالاهای تولیدی و به روز خود را به بازدید عموم بگذارند.

سرپرست نمایشگاه بین‌المللی مشهد در خصوص تعداد مشارکت کنندگان این نمایشگاه گفت: تعداد کل مشارکت کنندگان ۱۰۰ شرکت است که بخش عظیمی از مشارکت کنندگان از خراسان رضوی و مشهد است. همچنین در بخش مشارکت‌های خارج از استان تعدادی غرفه از استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گیلان، آذربایجان، اهواز، تبریز وکرمان است.

وی در خصوص برنامه‌های همزمان با برگزاری اولین نمایشگاه صادرات به کشورهای آسیای میانه و افغانستان تصریح کرد: حدود ۶۰ تا ۸۰ نفر تاجر از ترکمنستان، ۱۵۰ تاجر از افغانستان، ۲۵ نفر از تاجیکستان و همچنین حدود ۴۰ نفر از دیگر کشورها از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

گفتنی است؛ این دو نمایشگاه از اول آبان آغاز و تا ۴ آبان ماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از غرفه‌های متعدد این نمایشگاه بازدید داشته باشند.

کد خبر 6265816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha